FOX News Creates Fraudulent Video to Discredit Ron Paul

EB's picture

As Paul Joseph Watson of PrisonPlanet writes:

In a shocking act of mass public deception, Fox News attempted to skew Ron Paul’s 2011 CPAC straw poll win by representing it with footage from the previous year’s CPAC event, at which Mitt Romney supporters had loudly booed the result, another example of the continuing dirty tricks campaign being waged against Paul by the establishment media.

 

Congressman Paul replicated his 2010 victory over Mitt Romney by defeating the former Governor of Massachusetts for a second consecutive year at the annual CPAC conference.

 

However, before anchor Bill Hemmer introduced a segment concerning the story, Fox News played a clip of the 2010 announcement of the poll results, during which Mitt Romney supporters had loudly booed Ron Paul’s victory, passing off last year’s footage as representative of this year’s event.

 

Hemmer then proceeded to state, “In the end he was the winner, probably not the reaction he was hoping for,” describing the reaction as “mixed applause and boos,” before directly asking Ron Paul if he knew who was booing him.

Now, watch the video:

 

 

Robert Wenzel comments:

This is the most incredible act of news media deception ever caught in smoking gun style. This video is a must view, and notice how the FOX anchors set up the lie and Bill Hemmer, the anchor interviewing Congressman Paul, brings the LIE right into the interview, in a further attempt to dilute Paul's victory.

 

These boys are scared, really scared. Get this video clip out to everyone and let people know what is going on.

Did FOX News [sic] and Bill Hemmer just have their very own CBS/Dan Rather moment?

Update per Mediaite (ht Cleve Meater)

...Fox News claims it was completely accidental. Mediaite received the following statementfrom Senior Vice President of News Michael Clemente:

 


“We made a mistake with some of the video we aired, and plan on issuing a correction onAmerica’s Newsroom tomorrow morning explaining exactly what happened.”

Update2: Paul Joseph Watson compiles FOX's track record with respect to Paul, providing no fewer than ten eggregious examples.  A sampling:


Was it another “mistake” on behalf of Fox News to exclude Paul from a January 6 2008 presidential forum event because they saw the prospect of anti-war opinions being voiced by the most conservative member of the House as a “threat”?

 

Was it a “mistake” for Fox News to claim that their own May 2007 presidential poll, which Ron Paul won, was unreliable, because online Paul supporters had skewed the result, despite the fact that the survey was conducted via cell phone text messaging and no online votes were taken?

 

Was it a mere “mistake” for Fox News host Sean Hannity to deride the Texas Congressman’s runaway success in the text messaging poll as nothing more than “Paulites” flood voting, when in reality only one vote per cell phone number was allowed? Hannity’s contention that Ron Paul supporters were “were simply dialing in over and over again” was nothing more than a brazen lie intended to dismiss the Congressman’s widespread popularity. No one at Fox News bothered to correct Hannity and no retraction was issued.

 

Was it another “mistake” when Fox News started editing Ron Paul’s name out of Associated Press stories they syndicated before the 2008 presidential campaign?

(ht ShankyS)