All Hell Breaking Loose In FX On Reports Of Possible Blast In Macau

Tyler Durden's picture

Following the two theatrical speeches eaelier, we are absolutely nowhere closer to a resolution now than we were 2 hours ago. Perhaps this is why the market is not too happy and as of minutes ago, the USDJPY tumbled to new all time lows (except for that illiquid print from March 17) of 77.89, with the market set to test Noda's repeated bluster that he will finally do something against the "one way Yen." We are not holding out breath. And to confirm that a perfect storm of sorts is on the horizon, adding to the increasing illiquidity in the US and Europe, is the news out of China that 7 day repo rates just surged by 160 bps overnight, the most since July 5, to 6.80%, as the market awaits the selling of CNY 1 billion in 1 year bonds at 10 am Chinese time. If $155 MM of a liquidity outflow can move the needle in China by almost 2%, then we are in deep trouble.

Update: the BOJ may have just intervened. Just look at that chart

Update 2: perhaps not an intervention as we are now getting reports that Macau has been hit by a blast according to Xinhua


Crazy stuff people


Comment viewing options

Select your preferred way to display the comments and click "Save settings" to activate your changes.
mynhair's picture

OMG!  Is Wynn ok?


shushup's picture

I thought the robots were in complete control of the FX market. If this is control I'd hate to see what chaos looks like.

qqqqtrader's picture

ah crap, and I bot a few FXE puts today!

caerus's picture

Btw wtf is up with arrows? Rating system? Nice work...

mynhair's picture

OMG, thought the arrows were something I did.

Mae Kadoodie's picture

Did I just get on an elevator?  What floor is ladies lingerie?

caerus's picture

Lol..ladies lingerie..that's a green arrow (press)

I Am The Unknown Comic's picture

Ladies lingerie is on the 3rd floor....going UP

hannah's picture

ladies lingerie is better ...going down.

caerus's picture

+ some sort of green presses mr. S Tyler

jerry_theking_lawler's picture

i was on an elevator car alone headed to a hotel lobby when it stopped at another floor for a pickup. when the doors opened there were two attractive young ladies waiting...unsure of the direction of the elevator, one of the ladies asked "going down"....after about a 3 second pause with me looking at her intently, i declared "maybe later..??". the lady looked dumbfounded at me for a few seconds and then after realizing her comment and my reply she got a chuckle out of it...i then informed them that it was indeed headed down to the lobby. on the ride down, i could hear giggling/chuckling and when we got off at the lobby, there was actually laughter between the two of them as we walked different ways...ah, the subtle wit in life is the truly the best.

Michael's picture

Did Ron Paul ever smoke cigarettes in his life?

If Ron Paul said,"I really don't think it's a good idea to be killing brown children on the other side of the planet with US un-manned drone airplane attacks."

"I don't think it's constitutional to do, and in fact it's probably against the Geneva Convention as well. I think it's a sin to be doing it. That's my Christian side coming out. I delivered over 4000 babies you know."

Michael's picture

The Beauty of the US Constitution is; If you add something to the US Constitution and you find it's not such a good idea after all, you can always take it back. 

Vic Vinegar's picture

Nice one mynhair.

I want all negative arrows on this site.  Some people are just little bitches and like to click minus arrows on the internet, thinking that's going to change things. 

Whatever gets you through the night, fruits.

Vic Vinegar's picture

+5 to -7.  Here we go, bitchez.

Here are three things I read on the internet that I know to be true.  Two of them came from this site:

  • He who complains has already lost.
  • Knowledge only gains you the booby prize.
  • I want to destroy Victoria Justice's pussy.

Give me your negative arrow, fruits.  I'm sure you will sleep better at night knowing you live in a feedback loop. 

And good luck with your internet activism.  BTW, what is TZOO trading at...

...and this is a really good tune:

Kate Perry - Last Friday Night

Vic Vinegar's picture

-4 tells me there are at least four people out there who hate their life. 

Good luck with all that.

caerus's picture

holy shit how am I getting downgraded on a comment about the rating system? I guess I'll go cry in my beer...btw whoever is responsible great rating the colors

Smiddywesson's picture

LOL, your score is only one "but mine goes to eleven.")  l:-)

caerus's picture

spinal tap ref...that's a green press...

caerus's picture

Fine...might I suggest that ZH set up a green arrow red arrow futures market? Junk at your leisure...

caerus's picture

Seriously...take it offshore...judging by the response it'll b a goldmine...I await your red arrows...

Global Hunter's picture

I don't know why you got so many red arrows.  It was your post that alerted it to me and I thought it was great.  When I saw all the red ones you had for what I was thought was helpful post I kinda...decided to pile on because I found it funny you had so many negative comments.  Dunno why you picked then up before that!

caerus's picture

thanks man...your'e ok...if youre ever Austin you're welcome at my place...cheers!

Global Hunter's picture

Caerus, I was just having some fun, really no idea.  Austin??? I'm a Canadian and one night on the interstate across Louisiana a convoy of pickups with Texas A&M flags and banners on went passed us in the other lane (they'd played LSU).  I was with a few friends from Texas so I decided to impress them by giving them that Hook 'em Horns sign with my fingers and fist out the window even though I had no horse in that race...well it wasn't a good idea!

No idea why I'm writing this I gotta stop drinking...

caerus's picture

Lol...yeah we got some strong characters round here...guns behind every blade of grass and all..for the most part we 're good people...some of us even read

SilverRhino's picture

I'[m digging it.  RobotTrader / CogDiss ETFs and volatility trades on inflammatory posts will be the new order of the day.

caerus's picture

I still like the colors

bigwavedave's picture

as a side note: it seems that almost all of the congressional websites have crashed due to overload after Obama called on the 'American People' to contact congress.

HK's picture

We, as members of the fight club, have the responsibility to knock out all the remaining congressional websites that haven't crashed.  Please contact your congressman and tell him you DON'T want the debt ceiling raised.


brown_hornet's picture

Love the rating system

RobotTrader's picture

The volatility is due to millions of retail schmoes daytrading after hours on their 400:1 levereaged accounts, many which are getting whipsawed by their Forex "Watch the Money Roll In" Gridbot algos trying to churn out a $1,000 retail FX account.

equity_momo's picture

Looks like RT is going to stress test the red arrow function already. Whats it cap out at?

trav7777's picture

I'm sure I can help you soon find out

Hulk's picture

Its 40 below in RoboVille!

Abitdodgie's picture

So a bomb went of in Macau was anyone killed

Rockfish's picture

gold says no at the moment.

TempFlashback's picture

13 reported injured in a suspected gas explosion in the Golden Dragon Hotel.

Yen Cross's picture

  the wicked witch of the "EAST" is stop hunting... gotta love those light liquidity month end flows!!!  Exporters...

hedgeless_horseman's picture

Macau?  Odds are either a hydrofoil bomb or helicopter bomb.  

sabra1's picture

neither, oBLAHma had 5 burritos!