Russia Names The 9 US News Outlets It Will Retaliate Against

After hinting that retaliation was imminent, Russian lawmakers in the Duma - Russia’s lower house of Parliament - have approved a law that would require nine US news outlets to be labeled “foreign agents” in response to Washington's decision to require Russia Today to register as a foreign agent last week, a decision that Moscow has slammed as hypocritical and infringing on free speech.

Reuters reports that Russia’s lower house of Parliament has approved the law - which allows Moscow to force foreign media to brand news they provide to Russians as the work of “foreign agents” and to disclose the source of their funding.

The law must now pass the upper house, which is likely to happen next week. Once President Vladimir Putin signs it, it will become law. The path to passage looks relatively straightforward, and it's likely the bill will become a law.

The Russian Justice Ministry on Thursday published a list of the news outlets that it said could be affected by the law.

Meanwhile, the outlets are the US-government-sponsored Voice of America (VOA) and Radio Free Europe (RFE), otherwise known as Radio Liberty, radio channels, along with seven separate Russian or local-language news outlets run by Radio Free Europe and Radio Liberty.

One of the seven outlets provides news on Crimea, which Russia annexed from Ukraine in 2014, one on Siberia, and one on the predominantly Muslim North Caucasus region. Another covers provincial Russia, one is an online TV station, another covers the mostly Muslim region of Tatarstan, and the other is a news portal that fact-checks the statements of Russian officials.

Russia's attack on US-funded media is part of the fallout from allegations that the Kremlin interfered in the US presidential election last year in favor of Donald Trump, Reuters noted.

US intelligence officials accuse the Kremlin of using Russian media organizations it finances to influence US voters. Meanwhile, the US has funded organizations like RFE since the early days of the Cold War. RFE was founded to broadcast pro-capitalist messaging to Soviet Satellites in Central and Eastern Europe.

The Kremlin denies meddling in the election and has said the restrictions on Russian broadcasters in the US amount to an attack on free speech. After the US forced RT to register, Kremlin spokespeople hinted that the government had a “surprise” retaliation at the ready.

The draft legislation would allow Russian authorities to designate foreign media as "foreign agents", making them subject to the same requirements that are applied to foreign-funded non-governmental organizations under a 2012 law. Under that law, "foreign agents" must include in any information they publish or broadcast to Russian audiences a mention of their "foreign agent" designation.

They also must apply for inclusion in a government register, submit regular reports on their sources of funding, on their objectives, on how they spend their money, and who their managers are.

They can be subject to spot checks by the authorities to make sure they comply with the rules, according to the 2012 law, which has forced some NGOs to close.

Radio Free Europe said in a statement it did not want to speculate what steps Russia might take against it next, and looked forward to continuing its journalistic work. Voice of America Director Amanda Bennett has said the station remains committed to providing independent news to global audiences.
 

Comments

Manthong Raffie Thu, 11/16/2017 - 18:38 Permalink

 
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Table Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt;
mso-para-margin-top:0in;
mso-para-margin-right:0in;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0in;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:"Times New Roman";
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
Well the good news is that those secular propaganda channels will not be polluting Christian Russia as much……

In reply to by Raffie

lil dirtball SoilMyselfRotten Thu, 11/16/2017 - 19:12 Permalink

This whole false dichotomy of Russia v. US is laughable. It reminds me of an old cartoon (how apropos):

The Boy Who Cried Rat

When Ren and Stimpy are caught stealing out of garbage cans, they are chased out on the streets, and begin to starve. The pair then hatch a plan to get money and food: disguise Ren as a mouse and put him in a family's home, and turn Stimpy into a neighborhood mouse catcher.

(continues: http://renandstimpy.wikia.com/wiki/The_Boy_Who_Cried_Rat)

The complete episode used to be on YouTube - but it's not there now, else I would have posted a link.

In reply to by SoilMyselfRotten

Manthong lil dirtball Thu, 11/16/2017 - 19:41 Permalink

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Table Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt;
mso-para-margin-top:0in;
mso-para-margin-right:0in;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0in;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:"Times New Roman";
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
  The goddam rooskies are going to kill Bert and Ernie….. Have they no shame ?

In reply to by lil dirtball

AllBentOutOfShape Manthong Thu, 11/16/2017 - 20:07 Permalink

Author of this article really needs to get their facts straight. "Crimea, which Russia annexed from Ukraine in 2014"Should read: "Crimea, which reunified with Russia in 2014""Russia's attack on US-funded media is part of the fallout from allegations that the Kremlin interfered in the US presidential election"Should read: "Russia's reciprocal measures placed on US-funded media"

In reply to by Manthong

DeputyDan DistronMan Robert Trip Thu, 11/16/2017 - 18:41 Permalink

This is all staged.  The only people that are harmed are people who want the truth about anything...which by now we should know is rigged and staged.  This back and forth of banning simply harms the ability to get any good real information.  Even if staged.  Once you cut off communication you can rule however you wish.  Russia is no different than Japan during WW2, Suadi Arabia during 9-11, or Russia during the cold war.  Its all premeditated lies to control anything they wish.

In reply to by Robert Trip

44magnum Thu, 11/16/2017 - 18:36 Permalink

"the station remains committed to providing independent news to global audiences." Hmm like RT if independent includes government financing

Dickweed Wang 44magnum Thu, 11/16/2017 - 19:08 Permalink

I've been watching RT for years and as far as providing somewhat of a balanced take on things they are far superior to any "news" outlet in the USA or the UK.  Everyone watching RT knows going in they are funded by the Russian government.  On the other hand we have so-called "news" organizations in the USA that are really nothing more than propaganda arms of the US government and they continually lie about that issue.Is RT's coverage slanted towards a Russian view of things?  Of course they are but the fact is they will talk about issues on RT you will NEVER see mentioned on any US media outlet.  There are several things I have a beef with RT on including; their anti-2nd amendment stance, their promoting some really leftist views on things ("Redacted Tonight" is a prime example) and their going along with the "deep state" take on things like the authority's versions of events like Vegas and the Orlando shootings. In the end though you are much better off watching RT than anything produced in the US.

In reply to by 44magnum

quadraspleen Thu, 11/16/2017 - 18:37 Permalink

“One of the seven outlets provides news on Crimea, which Russia annexed from Ukraine in 2014”

No, it didn’t. Can’t believe we still have to point this out. Actually, I can..smh

Endgame Napoleon Thu, 11/16/2017 - 18:38 Permalink

Congrats, MSM: You are helping to usher in an new Cold War, thirty years after Gorbachev made the rounds of the chat shows, like Phil Donahue and Larry King Live and 25 years after the wall came down in Germany. Makes no sense.

Given the focus of the current US MSM, Russian bureaucrats will mostly be monitoring sex gossip, generated by, ummm, journalists (journalists lite), known in Russia as foreign agents.

BOPOH BorraChoom Thu, 11/16/2017 - 20:33 Permalink

You are mistaken my friend. Vladimir Putin has one old friend  - his name is Henry Kissinger. Mr. Trump also has his old friend and what a strange fortune his name sounds very familia it is Henry Kissinger.Their plan is very simple: - mutual distruction - all peoples begging for peace and security - new era of total pece and security forever under new world oder.Don't fool yourself, all democratically elected leaders of this world are agents of the Great Synedrion.Read Protocols attentively... 

In reply to by BorraChoom

NoWayJose Thu, 11/16/2017 - 18:41 Permalink

RT would have no influence in the US if our government agencies and media told us the truth. Any influence RT has comes from outright lies, false flags, lack of investigations and prosecution of selected individuals, deliberate smear campaigns, inventing evidence, concealing evidence, destroying evidence, etc,